Livet efter cancern.

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Maria - 4 februari 2012 21:44

Hej!

Jag glömde skriva att jag har ju en protes i benet nu. Dom tog bort 16 cm och satte dit en protes som ser ut som ett knä. Dom tog ju bort typ halva knät eller något? Jag vet inte :P

Och dom tog ju bort den grejen som gör att jag kan växa i benet. Så därför fick jag någon dosa eller något i protes så att när jag ska växa eller något så sätter jag någon grej där mot så växer den typ 0,3 mm eller något.


Jo den stora nyheten oxå!!! Hela tumören var död!!! JIPPIE!!!!!!! Det är som att vinna en stor vinst!!! Nu är det bara några efterbehandlingar för att ta bort de som inte syns. Sen är jag frisk från detta! :D


Nyss såg jag på Melodifestivalen :D 

Jag hejde på Marie Serneholt men hon gick inte vidare sen hejade jag på Loreen och sen tycker jag att Dead by april var jätte bra ju!!!

Loreen och Dead by april gick till globen och Thorsten Flinck och Sean Banan gick till 2:a Chansen!


Jag tror inte det var något mer...

Hejdå!!!

Maria  

Av Maria - 4 februari 2012 15:20

Hejsan!

Jag har inte hunnit/Orkar skriva på länge. 

Jag har lärt mig gå på kryckor! Jag har en rullstol. Och igår fick jag åka hem! :D 

Men först var jag ju tvungen att ha någon medecin dropp grej, istället för att ta sprutor i benet eller i magen.

Den skulle hålla på till klockan 3. Så dom beställde sjuktransport till klockan 4.

Men droppet var ju tydligen inte färdigt till klockan 3 -.- Men vi åkte ca kvart över 4.


Och igår var det ju disco oxå. Jag kom dit lite grann. Mamma o Pappa fick lyfta in rullstolen som jag satt på in dit. Och när jag kom in, skulle ju dom applådera oxå ... Lite pinsamt... 

Mamma fick vara med under den tiden jag var där. Men hon var inte ''med mig'' hon var med föräldrarna som vaktade typ. 

Jag satt på en stol inne i ''discot'' :P och med en stol som stöd för benet.


Och sen fick jag önska en låt då som jag ville skulle spelas. Jag sa det till Erica: Amanda Fondell - All this way.

Och Erica gick o sa till dom att spela den. Och sen satte dom på micken när dom satt på låten o sa: Denna är till Maria! Asså Oh My God!

Sen när vi skulle hem (Jag o Mamma) 

Så fick jag sitta i baksätet utan bälte!!! För jag nästan låg ner i baksätet för att benet skulle ha det bra...

Sen gick jag på toa  

Sen gick jag o la mig för att sova!


Här kommer låten Amanda Fondell - All This Way

 

Jag hittade ingen live utom på Musikhjälpen men kanske inte så rolig? Så tog denna med Lyrics.

Den är så fin tycker jag :)

Hejdå!

Maria   

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards