Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 10 mars 2020

Bolivia

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel.


Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i september, och kommer vara här tills slutet av maj. Nio månader totalt.

Det är verkligen det absolut häftigaste och bästa beslutet jag har tagit i mitt liv. Jag trivs här väldigt bra. Jag är del av en församling där jag tillbringar mycket tid. Jag har även praktik där jag varje lördag träffar massvis med barn som har det svårt ställt för att hjälpa dem med läxor och få leka med dem. Vi gör även hembesök där vi kommer med matkassar och berättar om Jesus. Väldigt betydelsefullt arbete.


Jag lever och mår bra! Det har gått lite mer än åtta år sedan jag blev sjuk. Tiden går fort. Det är klart att det fortfarande påverkar mig varje dag, men det känns mer och mer avlägset. Men det är ändå något som jag för alltid kommer att bära med mig. Det har ändå format mig till den jag är. På något vis är jag ändå tacksam för det, eftersom jag inte hade varit jag utan den erfarenheten. 


Vi får se om jag uppdaterar något mer. Men nu vet ni att jag lever och mår bra.
Jag delar med mig lite av bilder härifrån Sydamerika!


Tack för att ni fortfarande följer den här bloggen även om inget händer här.
Ni kan dock följa mig på min instagram: maria_alfredsson

Maria <3

           

 
 
Anneli

Anneli

10 mars 2020 23:28

Hej Maria. Jag blev så glad när du hörde av dig o roligt att du har skrivit i din blogg igen. Jag har tänkt på dig o undrat hur du har det.

Vad roligt för dig att du är ute o reser, att du får uppleva saker.

Skönt att det har gått 8 år o jag förstår att det har format dig, det gör det säkert när man är med om en sån sjukdom.

Du får vara rädd om dig o titta gärna in snart igen. Många kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

11 mars 2020 12:31

Hej!
Jag tänkte det, att du undrar säkert vad som hänt med mig.
Men jag mår bra och har det bra här i Bolivia.
Kramar!

 
Ingen bild

Andreas

11 mars 2020 21:20

Hej! Har tänkt på dig.
Gött du har det bra.
Var rädd om dig.
83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Av Maria - 13 juni 2016 13:41


Hej.   Jag är verkligen ledsen för att jag inte har skrivit på ett år. Jag har ingen lust med det så det blev så. Jag har börjat på gymnaiset och jag går Humanistiska programmet. Det är väldigt roligt och jag har fått en bra klass. Barretstown ...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020
>>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards