Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 17 februari 2018

Min insamling till Barncancerfonden

Av Maria - 17 februari 2018 19:00

Hej,


Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamlingar till olika ändamål. 

Jag tror att fler ser och förstår hur den här hemska sjukdomen påverkar och förstör för en, om man delar med sig av en personlig historia. Det inspirerar fler till att engagera sig, och därför valde jag att dela en väldigt personlig, men viktig berättelse. Det verkade även ganska effektivt, då jag lyckades nå mitt mål på 5000 kronor, på bara två dagar. Tack så otroligt mycket, pengarna går verkligen till något bra.

Vill ni ta del av min berättelse, och dessutom donera en slant till min insamling, kan ni göra det HÄR.


Tack! <3


 

Ljusmanifestation på Internationella Barncancerdagen i Jönköping 2017, där 300 ljus skulle tändas.

 
 
Anneli

Anneli

23 december 2018 20:46

Tittar in o önskar Dig en riktigt GOD JUL. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Av Maria - 13 juni 2016 13:41


Hej.   Jag är verkligen ledsen för att jag inte har skrivit på ett år. Jag har ingen lust med det så det blev så. Jag har börjat på gymnaiset och jag går Humanistiska programmet. Det är väldigt roligt och jag har fått en bra klass. Barretstown ...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Skapa flashcards