Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Hemma! :D

Av Maria - 4 februari 2012 15:20

Hejsan!

Jag har inte hunnit/Orkar skriva på länge. 

Jag har lärt mig gå på kryckor! Jag har en rullstol. Och igår fick jag åka hem! :D 

Men först var jag ju tvungen att ha någon medecin dropp grej, istället för att ta sprutor i benet eller i magen.

Den skulle hålla på till klockan 3. Så dom beställde sjuktransport till klockan 4.

Men droppet var ju tydligen inte färdigt till klockan 3 -.- Men vi åkte ca kvart över 4.


Och igår var det ju disco oxå. Jag kom dit lite grann. Mamma o Pappa fick lyfta in rullstolen som jag satt på in dit. Och när jag kom in, skulle ju dom applådera oxå ... Lite pinsamt... 

Mamma fick vara med under den tiden jag var där. Men hon var inte ''med mig'' hon var med föräldrarna som vaktade typ. 

Jag satt på en stol inne i ''discot'' :P och med en stol som stöd för benet.


Och sen fick jag önska en låt då som jag ville skulle spelas. Jag sa det till Erica: Amanda Fondell - All this way.

Och Erica gick o sa till dom att spela den. Och sen satte dom på micken när dom satt på låten o sa: Denna är till Maria! Asså Oh My God!

Sen när vi skulle hem (Jag o Mamma) 

Så fick jag sitta i baksätet utan bälte!!! För jag nästan låg ner i baksätet för att benet skulle ha det bra...

Sen gick jag på toa  

Sen gick jag o la mig för att sova!


Här kommer låten Amanda Fondell - All This Way

 

Jag hittade ingen live utom på Musikhjälpen men kanske inte så rolig? Så tog denna med Lyrics.

Den är så fin tycker jag :)

Hejdå!

Maria   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards