Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Jag glömde!

Av Maria - 4 februari 2012 21:44

Hej!

Jag glömde skriva att jag har ju en protes i benet nu. Dom tog bort 16 cm och satte dit en protes som ser ut som ett knä. Dom tog ju bort typ halva knät eller något? Jag vet inte :P

Och dom tog ju bort den grejen som gör att jag kan växa i benet. Så därför fick jag någon dosa eller något i protes så att när jag ska växa eller något så sätter jag någon grej där mot så växer den typ 0,3 mm eller något.


Jo den stora nyheten oxå!!! Hela tumören var död!!! JIPPIE!!!!!!! Det är som att vinna en stor vinst!!! Nu är det bara några efterbehandlingar för att ta bort de som inte syns. Sen är jag frisk från detta! :D


Nyss såg jag på Melodifestivalen :D 

Jag hejde på Marie Serneholt men hon gick inte vidare sen hejade jag på Loreen och sen tycker jag att Dead by april var jätte bra ju!!!

Loreen och Dead by april gick till globen och Thorsten Flinck och Sean Banan gick till 2:a Chansen!


Jag tror inte det var något mer...

Hejdå!!!

Maria  

 
 
Zizzi

Zizzi

4 februari 2012 22:55

Wow! Så skönt! Har du alltså inte cancer längre? :o :) Men gud vad mycket!! 16 cm!! ojojoj....

http://www.cissan.bloggplatsen.se

Maria

5 februari 2012 18:09

Ja riktigt skönt! Jag vet inte riktigt...
Ja ganska mkt...

 
Ingen bild

Hanna

5 februari 2012 13:38

Grattis!!!!!!!!! :D:D:D

Maria

5 februari 2012 18:10

Tack!!! :DDD

 
vevve

vevve

5 februari 2012 14:31

ny blogg!!
www.vevveess.blogg.se
kommentera gärna och säg vad du tkr! :)

http://vevveess.blogg.se

Maria

5 februari 2012 18:11

Ok! :)

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

5 februari 2012 18:58

Hej Maria.
Vad roligt att du gick på diskot o att du fick önska dig en låt.
Härligt att din cancer är borta. Håller tummarna att allt ska gå bra för dig ...
Jag skrev lite om dig i min blogg nu så du vet de.
Lycka Till Kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

6 februari 2012 12:02

Hej!
Ja jätte roligt :D
Ja tumören som syntes i alla fall! :D
:D
Har läst det! Det var jätte fint!
Tack & Kram!

 
Fanny

Fanny

7 februari 2012 21:11

Jag visste väl att den skulle dö någon gång ;) BRA JOBBAT TUMÖR! (inte att den gjorde dig sjuk då, utan att den dog...)

Men vad har de gjort med ditt ben? Fattar inte riktigt... owo

http://fantasims3.bloggplatsen.se

Maria

8 februari 2012 15:29

Ja, egentligen kan man tacka Cellgifterna ;) Men i alla fall!

Asså dom har opererat ut tumören då, och satt in en protes, alltså typ en ''reservdel'' i halva knät typ... Förstår du? Annars kan du kommentera igen så skriver jag ett inlägg om det! :)

 
Ingen bild

Emmy Karlsson

8 februari 2012 19:59

Hej Maria!

Kul att höra att det snart är över!
Jag tänker på dej och hoppas att vi ses snart igen!!:)
Idag har vi haft 2 nationella prov, det gick ganska bra.
KRAM och vi ses!

Maria

8 februari 2012 22:05

Hejsan Emmy!

Aa jätte kul och skönt :D
Tänker på er alla oxå

 
Ingen bild

Zizzis syrra

13 februari 2012 19:13

Hej tjejen! Det var jättekul att läsa om att du blivit av med cancern äntligen. Hoppas det går bra för dig nu och att du mår bättre och bättre. Hoppas du får ett roligt sportlov!
//Erica

Maria

17 februari 2012 15:55

Hejsan!
Ja :D
:D
Det samma!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards