Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Förlåt! Mycket hänt nu...

Av Maria - 21 februari 2012 19:01

Hej!

Det var ganska länge sen! Förlåt för det! Jag har inte orkat blogga bara!!! Sorry!

Men i alla fall! Den 10:nde Februari var jag på Sahlgrenska i Göteborg på återbersök. Dom skulle titta på såret. Dom tog bort plåstret och bandaget då. Och det var lite svart och kletigt på ett ställe. Jag blev lite rädd att det skulle vara något ''farligt''.

Sen kom han som hade opererat mig in, Han tittade på såret och tog bara fram en liten bomullstuss och tvättade bort det svarta kletiga! Han sa bara att det var en blåsa eller något...

Här kommer en bild på mitt ben då:

Kanske ser lite läskigt/Äckligt ut ?...

Men i alla fall!

Det såg jätte bra ut då.


Veckan efter så började jag behandlingarna igen. Denna gången Röd Medecin. Den är faktiskt inte lika jobbig som Gula tycker jag. För den Gula mår jag så dåligt av. Det gjorde jag av denna förra gången oxå men då fick jag troligtvis inte Medecin mot illamåendet. Det får jag nu! Så denna är lättare typ. Men jag får så ont i magen av den D:

Och sen ''Mitt i behandlingen'' så ringde dom från Jönköping Ryhov till Mamma. Jag hade precis vaknat. Och behövde gå på toa ^^  

I alla fall!

Sen sa Mamma vad dom ville:

Vi hade fått 5 Biljetter (Vi är 5 i min familj) till Melodifestivalen i Globen i STOCKHOLM! :D

Vi fick oxå resan dit i tåg med SJ, Och övernattning på hotell! :D
Har aldrig varit i Stockholm :D
Det ska bli jätte spännande!!!

Dom hade fått det från  Stiftelsen MinStoraDag som gör något för barn som är p sjukhus. :D


Jag orkar inte skriva mer nu :/

Hejdå!

Maria    

 
 
Ingen bild

Nette

23 februari 2012 10:24

Hej Maria ! Jag har följd din Blogg ganska länge nu, efter länk från din farmor.. Ser det går framåt för dig.. Vansinnigt roligt att ni alla ska åka till Stockholm och titta på Melodifestivalen..
PS: ditt ben ser fint ut.. heja heja Maria // Kram Nette

Maria

23 februari 2012 19:25

Hej! Va kul :D
Ja :D
Tack :D Kram!

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

28 februari 2012 23:46

Hej gumman.
Ditt ben är ju jättefin, de kommer att bli kanon när de har läkt som de ska..

Vad roligt att Ryhov gav er biljetter till Globen. Jag bor inte långt från Ryhov..

Jag har sagt de till dig innan att du är så duktig o du har ett sånt positivt sätt. Du är bara för gullig..

Fortsätt kämpa o skriv i bloggen så vi får veta hur du mår o vad du hittar på =)

Stor bamsekram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

5 mars 2012 17:35

Hej!
Tack :D
Ja det va kul :D
Tack :D
jag ska försöka :)
Kraam

 
Zizzi

Zizzi

1 mars 2012 15:48

Ojojoj,det var långt! Men det måste det väl vara? :o...
Harre bra! <3

http://cissan.bloggplatsen.se

Maria

5 mars 2012 17:33

jag tror det ...
Har det bra själv! :)

 
Nono

Nono

2 mars 2012 17:37

Åh, vad bra att det gick bra! Innan jag fick reda på att det hade gått bra, gick jag och oroade mig. Asså, Såklart man oroar sig, om ens bästa vän har cancer. ;) PUSSPUSS FRÅN NONO!

http://www.ellehbiebeer.bloggplatsen.se

Maria

5 mars 2012 17:31

:D :o du behöver inte oroa dig!
Pusspuss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards