Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Så Underhåller jag mig. - 2012

Av Maria - 1 januari 2012 13:27

Hej. 

Nu har 2011 gått mot sitt slut, och det är 2012.

Jag vill att det ska komma Snö här snart för sen efter Januari får jag nog inget tillfälle för att gå ut och leka i snön, För jag ska Operera benet i slutet av Januari... Jag är skit rädd för det!

Dom kanske typ ska operera ut hela den sjuka delen i mitt ben och jag får en Protes där men jag ska ju fortfarande växa så jag ska oxå få någon grej i benet som jag ska trycka på så växer det lite grann (Skit lite) 


Jo min Syrra Erica, Vill att jag ska skriva om vad jag gör för att inte tänka på min Cancer hela tiden. Det är ju nästan det som pratas om hela tiden här, det är ju ganska jobbigt, Jag spelar Sims 3 på dagarna för då tänker jag inte på Cancern. Och så kan jag läsa en bok, Eller Kalle Anka (Älskar Kalle Anka) Eller något annat. Utav min granne fick vi en pusselmatta och pussel för att sysselsätta oss (Pusslet var typ 1000 delar) (En pusselmatta är där man kan lägga pusslet och sen rulla ihop när man inte vill pussla mer och det går inte sönder.) Jag har inte testat det än men jag tror Erica har. 

På Sjukhusen (Är på 2 olika typ, en tar jag prover och åker in om jag få feber och sånt, och en annan får jag behandlingarna)

Där finns det Lekterapi så man kan gå ner dit och t.ex Pyssla, Spela, Leka, Läsa ganska mycket. 

Men om man inte kan gå ner så kommer dom upp med lite grejer t.ex Pyssel då.


Jo imorgon ska vi åka till ett stort sjukhus (Det tillhör det jag får behandlingarna) Och där ska vi PRATA med han som ska operera mig... 

Sen ska vi hem 1 dag sen ska dit igen (till behandlings sjukhuset) och få behandling DEN GULA    (Stick i fingret) 



Men nu ska jag Hajpa min blogg oxå! :) Hejdå!

Maria   

 
 
Zizzi

Zizzi

1 januari 2012 14:38

Jag tycker det var bra av Erica att du skulle skriva vad du gjorde för roligt! :) GOTT NYTT ÅR PÅ DIG! <3

http://www.cissan.bloggplatsen.se

Maria

1 januari 2012 15:24

Ja :) Hon tyckte att jag kanske skulle hjälpa andra med cancer :)
Gott nytt år själv!

 
Ingen bild

Liv

1 januari 2012 18:13

Jag BEUNDRAR DIG STORT ! Min kompis hade cancer när hon var 4-5 typ och hon kämpade och överlevde! Hon är tolv nu som du jag är också tolv . KÄMPA PÅ! Du KLARAR DET ! Kommer läsa din blogg varje dag ! Det skulle vara jättekul om du skulle kunna lägga upp bilder på vad du gör ( du behöver inte lägga upp bilder på dig själv)
Kramar /Liv
www.prettygiirl.bloggplatsen.se

Maria

1 januari 2012 19:22

Tack! :D Det blev jag glad av!
Okej hälsa till din kompis från mig :)
Va kul!
Aa jag kan göra det :)
Kram!

 
Jonna

Jonna

1 januari 2012 20:27

Hej maria! :)
Jag läste igenom din blogg lite sådär & fastnade... Du är så stark tjejen! Jag tänker på dig & hoppas verkligen att du kommer att få må bra tillslut & leva helt normalt utan alla dessa sjukhusbesök!

Kram på dig, fortsätt visa denna kämpaglöd & du kommer att fixa allting! :)

http://www.jonnalindberg.bloggplatsen.se

Maria

1 januari 2012 20:34

Hej Jonna!
Skriver jag så bra så att du fastnar? :o
Tack!
Ja det hoppas jag oxå!
Kram! Och tack! :)

 
Fanny

Fanny

1 januari 2012 20:27

Jobbigt med cancern :( Du verkar däremot stark, så det går säkert bra allt ihop. Vad för cancer har du?

http://fantasims3.bloggplatsen.se

Maria

1 januari 2012 20:34

Ja :(
:D
Jag har en tumör i mitt vänstra ben :(

 
Felicia

Felicia

1 januari 2012 21:04

Hej Maria ♥
Jag fastande verkligen när jag läste.
Du är en cool tjej och skulle verkligen villa vara din vän.
Fortsätt med dim kämparglöd,och vilja

PussOkram Ps vill du ha en header gjord av mig

http://felicia-sweet.bloggplatsen.se

Maria

1 januari 2012 23:08

Hej Felicia!
Oj allvarligt, Skriver jag så bra att man fastnar? :o
Du kan vara min vän :D
:D
Ja gärna :D

 
Felicia

Felicia

2 januari 2012 10:03

Hej Maria !

Okej men ska jag skcika den på din epost eller vågar du ge ut ditt lösenord och sen byta.Om du vågar de så kan jag skcika en komentar när du kan bbyta lösenord du.Ps Headern är klar

PussOkram

http://felicia-swet.bloggplatsen.se

Maria

2 januari 2012 17:10

Okej jag svarar på din blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards