Livet efter cancern.

Alla inlägg den 9 januari 2018

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,


jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort!

Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som jag tog körkort, tog även Erica, min tvillingsyster körkort. Är inte det goals så vet jag inte vad som är.


Ändå att jag lyckades ta körkort till manuell låda, utan att behöva berätta för någon på trafikskolan att jag har haft cancer, och har en invändig protes. Det tycker jag faktiskt är en vinst för mig, och ännu en förlust för cancer.


Det är tydligen 2018 nu också, och jag tror fortfarande att det är 2016. Men detta året ska nog bli bra hoppas jag. 
  Började även skolan idag, äntligen sista terminen och sen tar jag studenten, vilket ska bli så sköööönt. Jag måste dock välja om jag vill göra min operation på sommaren eller på hösten efter studenten. Jag vet verkligen inte vilket jag föredrar, jag vill ju bli av med det, men samtidigt så kanske jag vill hitta på något efter studenten, så har verkligen ingen aning om vad jag ska göra. Men det löser sig.


Jag såg även "Tillsammans mot cancer"-galan igår, vilket jag egentligen inte orkar se på då det är så jobbigt, men det har blivit bättre med tiden, då det ändå är sex år sedan jag var sjuk. Men jag tycker vi ska vara glada över vad vi har, inte klaga över småsaker och inte ta allt för givet. Om något, så är det det jag har lärt mig av att ha cancer, inte ta allt för givet. Var tacksam över vad jag har, och att det alltid finns någon som har det värre än mina dagliga I-landsproblem. För tänker jag tillbaka sex år, så är det verkligen en stor skillnad i mitt liv, jag mår mestadels bra idag och därför är jag glad. Jag är cancerfri liksom! Jag hoppas ändå att ni kan ha det i tanken i alla fall, livet är inte perfekt, men det finns värre saker än att ens hår ser lite konstigt ut.


Hoppas ni hade ett bra nyår och jag önskar er ett bra 2018, om vi inte hörs igen under året :P.

Har även köpt en kamera, så här får ni lite bilder att njuta av. (Ni har troligtvis sett en del av dem om ni följer mig på instagram, och om ni inte följer mig så får ni gärna det: @maria_alfredsson)

Maria <3

                 





Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards