Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Bilder m.m.

Av Maria - 23 mars 2013 16:05

Hejsan!

I förrgår opererade jag bort venporten. Just nu gör det lite ont. Men det är skönt att den är borta nu.

Och så fick jag vaccination mot typ stelkramp o.s.v det var 2 sprutor, i den första var det stelkramp o.s.v och så fick jag vaccination mot livmoderhalscancer. Men bara den första.. Av någon anledning så tog dom sprutorna i baken...

i alla fall, jag fick med mig venporten hem! Här är en bild:

 

Och så i förrgår köpte jag en vanlig röd digitalkamera oxå!

 

inte så bra bild. Men i alla fall.

jag köpte en väska till oxå:

 

Mamma har fått tag på One Direction biljetter!!! 2 st! Så jag och Erica ska gå på One Direction den 8 maj i Friends Arena! :D

 

Så fick jag ett jätte stort hund gosedjur utav en sköterska för att jag opererades!

 

Så var ju Jackie tvungen att bita den och hålla på... Men jag fick en gullig bild på honom!
 

Kolla! Dom pussas! :D

 

En väldigt bra bok jag läser just nu! Den är väldigt seg i början... Men ändå. Har snart läst ut den! :D

Såhär står det på baksidan:

''Paris 1942. Sarah, en 10-årig judisk flicka, gömmer sin yngre bror i garderoben strax innan familjen brutalt arresteras av den franska polisen i den beryktade hopsamlingen av judiska familjer VeldHiv. Hon låser garderobsdörren och stoppar nyckeln i fickan, övertygad om att hon ska komma tillbaka om några timmar. Men timmarna blir till dygn och Sarahs desperation växer. Paris 2002. inför 60-årsdagen av VeldHiv, ombeds Julia Jarmond att skriva en artikel om denna svarta dag i Frankrikes historia. Under sitt sökande efter uppgifter snubblar hon över Sarahs nedtystade familjehistoria. Julia känner sig manad att skriva om flickans öde, och under sina efterforskningar av det förflutna börjar hon ifrågasätta sitt eget liv. Sarahs Nyckel lyfter fram de tabun och den tystnad som omger en skamfläckad händelse i Frankrikes historia, samtidigt som den skildrar en modern kvinnas liv i dagens Frankrike och USA. Tatiana de Rosnay har skrivit en varm och inkännande roman om utanförskap, hemlängtan, skuld och familjeband, men också om människans inre styrka och hur viktigt det är att inte glömma det som varit.''

Nu när jag har en kamera, så kommer det nog mycket mer bilder på bloggen! :)

Maria  


 
 
e.thurhagen@gmail.com

e.thurhagen@gmail.com

23 mars 2013 18:50

Hej :)
Jag hoppas att du mår bättre nu!
Vad kul att du fick tag på biljetter till konserten!:)
Jag ska också dit,och jag sitter bara några rader ifrån dej!
Jag har också en bensjukdom,och om du vill prata med någon så finns jag här!Vi har varit på samma sjukhus oxå,drottning Silvia!
Det vore jättekul om du mailade mig på e.thurhagen@gmail.com
Kram Elin

http://erlina.rothservice.se

Maria

23 mars 2013 19:00

Hej!
Jadå!
Häftiigt!
Vad är det för sjukdom?
Haha tänk om vi var där samtidigt :P
jag ska mejla dig så snart som möjligt! :)
Kram

 
Ingen bild

Sanna

23 mars 2013 19:12

Tog dom livmoderhalscancer sprutan i baken på er?..Jag fick alla mina i armen :/

Maria

23 mars 2013 20:04

Haha, missförstånd.
Jag var sövd, så då tog dom 1 av dom i baken, för att det brukar inte göra lika ont efteråt. :)

 
M Anneli A

M Anneli A

24 mars 2013 22:18

Hej gumman. Vad skönt att dom har tagit bort venporten på dig, det är klart att det känns lite efteråt. Men du är alltid så stark o positiv o jag beundrar din styrka ska du veta.

Vad roligt att du har köpt en kamera, det ska bli skoj att få se många bilder som du har tagit..

Ditt gosedjur var så söt, en sån skulle jag oxo vilja ha. Men det är klart jag har ju Teddy så han tar upp halva min säng =)

Vad skoj att du ska på konsert, hoppas du får superduper kul =)

När du är här på Ryhov så är jag inte långt ifrån dig. Jag bor ca 1 ½ mil ifrån sjukhuset.. Jag skulle nästan kunna stå här o vinka åt dig =)

Tack för att du sa till om hajpningen.. Jag hajpade oxo, hoppas inte att det gjorde något ,, men jag ville hajpa om dig. Titta i min blogg får du se..

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se/2013/03/24/9640276-maria-livet-efter-cancer/

Oj nu skrev jag mycket, hoppas inte att du hann tröttna på mig =)

Var rädd om dig, dröm sött många kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

29 mars 2013 20:30

Ja det är skönt :D
Haha, såg det, lite kul faktiskt :-)
Haha hälsa teddy! :-D
:-D
Haha
Kram! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Skapa flashcards