Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Ungdoms kväll!

Av Maria - 25 april 2012 21:07

Hejsan!

Jag orkar liksom inte skriva så ofta men jag ska försöka!!!

Jag är på behandling nu. Gul.

Idag har det varit ungdoms kväll. Det är för bara cancer barn. :)

Och idag så var det någon som var jätte duktig på biljard som skulle visa lite och så. Haha föräldrarna fick inte vara där så mamma skickade vi upp igen >:)

Och så åt vi tacos oxå :D Det var gott! Och när dom frågade hur gammal jag var råkade jag säga 99 år... Hehe

Jag menade att jag var född år 99! ^^

Sen när vi skulle gå upp igen för det var typ slut, så var det en där som jag tror oxå var född 99 skulle gå upp till avdelning och möta sin pappa, och hon hängde med mig upp och drog droppet åt mig för det är lite svårt när man går på kryckor... Jag tror det var sånna som var ''inbjudna'' som hade haft cancer innan. Hon hade haft leukemi (Blodcancer). Och så pratade vi lite och hon frågade om mig och så. :D


Alltså så här är det på en runda behandlingar typ: först en gul, sen gul igen och sen röd och sen uppehåll i 2 veckor. nu är jag på den andra gula. Och det roliga är att förra gulas blåsor typ har försvunnit! :D
För av den gula är det jag får blåsor.


På Lördag ska jag på bowlingkalas hos min kompis! :D Då tänker ni säkert '' Hur ska det gå? Hon går ju på kryckor... o.s.v '' Men jag ska titta på när dom bowlar eller nåt och kommentera eller något... jag vet faktiskt inte men jag ska i alla fall gå! Jag ska göra ett eget fint kort till henne! Hon fyllde år i Mars :)

Det ska i alla fall bli kul :D


Imorgon hoppas jag att jag får åka hem, men nu har det börjat sega jätte mycket så jag har fått stanna till Fredag istället. Men jag hoppas att jag får åka hem imorgon!


Innan idag var jag hos sjukgymnasten och då skulle jag typ stretcha eller något och då högg det till i foten! Jag blev jätte rädd och började gråta och det gjorde ont då. Så hämtade hon varm handduk så fick jag ha det på foten. Jag tror jag sträckte mig. Men det gick bra :)


Vet inte om det var mer...

Hejdå! :)

Maria   

 
 
Ingen bild

johanna (kusin)

25 april 2012 23:13

Hej Mia! Haha,99 år, inte konstigt att du behöver kryckor! ;)
hoppas ni får åka hem imorn! Gonatt, hälsa mamman din!

Maria

26 april 2012 11:32

Hej Johanna! :D
Näe inte så konstigt när man är 99 år gammal.. ^^
Hoppas jag oxå :D Godnatt! Det ska jag göra! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards