Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Globen

Av Maria - 11 mars 2012 20:14

Hejsan!

Igår var det en fantasktisk kväll!

Vi åkte till Globen i taxi, och träffade vår volontär från MinStoraDag (Dom som hade fixade det åt oss) utanför.

Vi gick in och jag fick välja mellan att sitta i arenan eller i en loge (Stavning?)

Hon Volontären sa att det nog  var roligare på arenan (alltså fick välja för att jag inte kan sitta riktigt normalt än) så jag valde det. Då fick jag och mamma gå en annan väg in dit för att jag skulle slippa en massa trappor.

Vi trodde att vi skulle sitta ganska långt bak, men vi får ju jätte bra platser!!! Nästan längst fram! Rad 8. Jag satt närmast scenen och Erica jämte mig.


Som ni säkert vet så vann ju Loreen ;) Hon var faktiskt bra :D


Och mitt i allt så bara rullar det in en massa sms av mina kompisar: ''Jag såg dig på tv'' eller något. Dom hade tydligen sett mig på TV ^^

En gång kändes det som att kameran nästan trycktes upp i nyllet på mig  

Här kommer en bild på Loreen från google:

 

Nu ska jag gå och duscha och sen sova tror jag ;) 

Hejdå! :)

Maria  

 
 
M Anneli A

M Anneli A

11 mars 2012 23:20

Vad roligt att du kunde åka iväg till globen o att du är frisk från din feber nu.
Kul att dina vänner såg dig på tv;n,, du fick oxo bli en tv-kändis =)

Hoppas att du håller dig frisk nu så du slipper sjukhusen.. Du får vara rädd om dig o kämpa på du goa tjej.

Dröm söta drömmar kram kram ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

13 mars 2012 20:47

Ja :D
Ja jag är tv-kändis det sa dom i skolan ^^

Aa fast får göra massa behandlingar ...
:D
Dröm sött själv :) Kramar!

 
Hannispannis

Hannispannis

13 mars 2012 09:53

hihi så roligt!!X) vem gillade du mest i melodifestivalen då?
själv gillade jag Loreen, ulrik och danny!! torsten o ranelid söög...

http://ps. jag följer din blogg, checkar den dagligen! :)

Maria

13 mars 2012 20:48

Jag gillade Ulrik Munther, och Loreen :) Dom flesta var faktiskt bra :)
Håller med! Torsten är läskig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Skapa flashcards