Livet efter cancern.

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Sjukgymnastik på sjukhuset.

Av Maria - 8 februari 2012 18:14

Hejsan.

Idag åkte vi in till sjukhuset och hade sjukgymnastik.

Sjuktransporten kom ca kl. 12.05 och jag gick ut på kryckorna. Bort till bilen och så tog han som körde bilen rullstolen. Så satte jag mig i rullstolen vid bilen (Kan inte sitta normalt än så därför satt jag i rullstolen) så körde han in i bilen typ med någon ramp eller något. Så spände han fast rullstolen i golvet typ och satt bälte på mig och sånt. Sen var det en ''tant'' där oxå i bilen (alltså det var nästan som en minibuss) Sen när vi var framme så frågade hon om jag hade brutit benet och jag bara skakade på huvet så sa mamma att jag hade haft en tumör i benet... bla bla bla! Sen åkte jag in på rullstolen. Jag fick träna att böja benet, Och spänna benet. Och vet ni vad? Jo jag lyckades lyfta benet! Eller i alla fall hålla kvar i luften! För att hon sjukgymnasten lyfte upp benet och så skulle jag försöka hålla kvar i luften OCH JAG LYCKADES :D!!

Sen gick jag runt med kryckorna lite.

Sen åkte vi hem. 

Sen satte jag mig vid datorn och spelade lite och sånt. Sen gick jag o la mig lite om somnade lite grann. Vaknade inte för så länge sen. Och nu skriver jag detta!


Hejdå! :D

Maria  

 
 
Ingen bild

Anna Nilsson

8 februari 2012 23:45

Bra kämpat Maria!!

Maria

9 februari 2012 12:28

Tack :D

 
Ingen bild

Tobias Albertsson

9 februari 2012 13:16

Vad kul att sjukgymnastiken går bra Maria!
Det är kul o läsa din blogg och se vad du hittar på! :)

Hälsningar från Stockholm!

Maria

9 februari 2012 18:23

Aa :D
:D

Hälsningar från mig!

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

13 februari 2012 20:46

Hej Maria. Vad roligt att läsa att de går bra för dig.
Visst blir man stolt när man klarar av saker som du gjorde nu med att hålla kvar benet i luften.

Har du ont i ditt ben ? Får du inte ont i dina armar av att hoppa på kryckor ?
Du är en stark tjej, fortsätt kämpa.

Visst är de lite roligt när man kan spela spel o slappna av.

Va rädd om dig. Kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Maria

21 februari 2012 18:39

Hej!
:D
Ja jätte stolt :)
Ibland har jag ont. Och jag blir trött i armarna ibland när jag hoppat på kryckor mycket. :)
Kramar!!

 
Carola

Carola

15 februari 2012 18:49

Hej Maria!
Bra kämpat! Man kommer långt med tankens kraft så ge dig aldrig i dina tankar.
Stor Kram / Carola

http://Carola75.bloggplatsen.se

Maria

21 februari 2012 18:41

Hej Carola!
Ne då :D :)
Kraam!

 
Lina

Lina

18 februari 2012 18:35

Hej tjejen!
Jag tycker du är sjukt stark och duktig!
Jag hade en bästa vän som gick bort i canser redan som 5åring och jag hsr sedan dess läst mkt om canser och tycker det går inte att beskriva med ord hur mkt jag hatar den sjukdomen, förlåt att jag på minner dej men jag vill bara brätta att jag ler när jag ser att det går frammot för dej! Lycka till Maria!!!
P.s grymmt fin blogg :D

http://linaperssonsliv.bloggplatsen.se

Maria

21 februari 2012 18:46

Hej!
Tack!
Va tråkigt :(
Ja, jag hatar det oxå!
Det gör inget :)
:D Tack!
Tack din är oxå fin :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 10 mars 2020 17:55

Hejsan, det var ett bra tag sedan. Två år sedan om jag inte minns fel. Mycket har hänt sen sist. Jag har hunnit fylla tjugo år och befinner mig numera i Bolivia med bibelskolan "Testa Mission" med missionskurs. Här har jag befunnit mig sedan i sept...

Av Maria - 17 februari 2018 19:00


Hej,   Eftersom att det var Internationella Barncancerdagen i torsdags, den 15 februari, så valde jag att dela min berättelse, och dessutom samla in pengar till Barncancerfonden. Detta gjorde jag via Facebooks funktion där man kan skapa insamling...

Av Maria - 17 januari 2018 21:33


Hej,   idag besökte jag Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, för förhoppningsvis, sista gången i mitt liv. Jag skulle på ett avslutande samtal, eftersom jag numera är 18 år gammal, där läkaren sammanfattade vilken behandling jag hade fått ...

Av Maria - 9 januari 2018 20:00

Hejsan,   jag tänkte bara berätta för er att jag numera är 18 år sedan oktober, och att jag i november tog körkort! Det är en sån frihetskänsla, att ens föräldrar inte längre behöver köra runt på en, utan att jag kan köra själv. Samma dag som j...

Av Maria - 15 oktober 2017 16:49

Hej,   Jag tänkte bara uppdatera er lite grann som har hänt i mitt liv det senaste året. I början av sommaren så valde jag att klippa av mitt väldigt långa hår, som jag sparat i fem år, och skänka det till perukmakarna i Stockholm. Jag känner a...

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards