Livet efter cancern.

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Maria - 20 januari 2012 18:46

Hejsan alla bloggläsare!

Nu är det så att jag inte har skrivit på rätt länge. Men det är för att jag inte har orkat. Hoppas ni inte har blivit besvikna på mig för det. Jag ska försöka nu. 

Jag ska till Göteborg, Sahlgrenska på Tisdag och Operera på Onsdag!

Häromdan var vi på Ryhov i Jönköping och tog prover, Då träffade vi läkaren oxå. Och hon berättade att när hon var lite äldre än mig så hade hon oxå samma sjukdom som jag! Fast då (det var över 20 år sen) kunde dom inte rädda benet så hon hade amputerat (Tagit bort) det benet... :o Fast det såg man inte för hon hade byxor på sig och sånt. Men hon gick med krycka och haltade p.g.a hennes protes. (hela benet) den hade krånglat några gånger då så hon hade opererat fler gånger då. Hon går med krycka för att hålla balansen nu.


Jag har varit i skolan alla dagar för utom Tisdag denna veckan! :D 


Jag tar OxyNorm (Morfin) Nu för blåsorna i munnen. Det har kommit lite denna gången men inte lika många som förra gången!


Häromdagen satt jag i sängen i kors med benen och utan mössa och läste Kalle Anka. Då kom mamma in och sa att jag såg ut som en BUDDISTMUNK! HAHAHHAHAHA ^^ Här kommer en google bild på en:

  Haha han ser rolig ut...

Ska försöka blogga lite oftare!

Hejdåå!         

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards