Livet efter cancern.

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Maria - 10 januari 2012 14:10

Hej!
Idag åkte vi in till Sjukhuset som ligger närmare och tog prover.

Och dagen börjar inte så bra:
Mamma kommer och väcker mig, jag är trött.

Sen går jag och gör toast :) Mumsigt!

Och sen när vi ska åka kommer vi på att vi glömt EMLA -.-'

Så vi sätter dit den då istället, Så går mamma ut och ska sätta igång bilen, Och då är ju såklart bilen död! -.-'

Så vi ringer till farmor för att låna bil men dom svarar inte, sen ringer vi pappa men han svarar inte (Pappa jobbar som försäljar grej så han åker runt mycket.) Och då får mamma ringa in till Sjukhuset och säga att vi kommer lite sent. Och sen ringer vi min Faster och hon svarar och vi får låna bilen. Men vi får gå bort till henne (Men det är inte så långt!) 

Så vi lånar bilen och kör in till sjukhuset. Som tur e kommer vi bara 1 Halvtimme försent tro jag.

Men då har ju bara EMLA:n suttit i 1 timme (brukar ha ca 2 timmar) Så hon testar att ''dra'' lite försigt ovanpå Venporten med en nål för att jag ska känna om jag vill ha EMLA längre eller om de går bra så. Det kändes faktiskt inte när hon gjorde så. Så vi sätter i nålen då. Men så ska ju självklart Venporten krångla!!!

Blodet kommer inte så smidigt. Det kommer bara lite! Så hon spolar igenom venporten flera gånger och jag får andas djupt, och jag får sträcka på armen och en massa saker för att det ska kommer mera. Det funkar på ena röret (Hon ska ha 2 st rör) Men på den andra (Lila) Så kommer det bara lite, Så hon får göra om det flera gånger och så tycke jag det var så roligt att hon gick och frågade efter ett lila rör jätte många gånger! Jag började fnittra och nästan gap skratta! Men tillslut så kom det så mycket blod som hon ville. 

Egentligen skulle jag ha kvar nålen så vi slipper sätta en imorgon men vi tog ut nålen för att de funkade ju inte så bra idag. Så vi får sätta nålen i mon oxå.

Sen åkte jag och mamma till Stadium och tittade lite men de fanns ingen kul. Mamma köpe ett par Jeans på ett annat ställe och sen fikade vi på något cafè. Och jag köpe en Semla men den va torr, det var ingen hitt.  Och så spiller jag Grädde på min halsduk, Och en massa florsocker på min tröja -.-'

Ingen lyckad dag direkt...

Men här kommer en bild på en goda semlor (från google!)

 Mmm Mums !

Det var inget mer just nu!

Hejdåå!

Maria    


Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Ovido - Quiz & Flashcards