Livet efter cancern.

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Maria - 5 januari 2012 18:41

Hejsan!

Jag kunde och orkade inte blogga igår för att jag mådde så dåligt! Jag fick den gula medecinen igår. 


Jag är på Drottning Silvia. (Sjukhuset) Och får behandling nu.

Den Gula medecinen. 

För det första när jag kom hit får jag ett fördropp på 1 Timma. Sen får jag den Gula Medecinen.

Och sen efter ca 4 timmar (Jag ska bara ha den gula i 4 timmar) Så var det stick i fingret!!!

Men i dom 4 timmarna så spydde jag skit mycket jag hade SÅÅÅ ONT I MAGEN! 

Jag fick värmekudde på magen det hjälpte lite.

Sen när dom 4 timmarna hade gått typ så var det ju dags för stick i fingret! Men jag var så trött så jag orkade inte protestera men jag skrek till att det gjorde jätte ont! Men sen fick jag bamseplåster!!   Det går alltid hem! 

Sen tittade jag på the Voice Sverige.

Och när de va slut hade jag jätte ont i magen igen och spydde lite.

Och så bytte jag om till pyjmas och borstade tänderna (Klockan var halv 10) 

Och sen ringde vi på personalen först kom min sköterska och sen kom nattpersonalen och hon som jag hade på Nattpersonalen hette oxå Maria. Och hon gav mig medecin mot illamående och av den blev man trött och så började det med att jag blev yr och sen la jag mig ner och sen kommer jag inte ihåg mer! 

Och så vaknade jag flera gånger på natten (För jag måste på toa och jag får gå i potta!!! för att mamma eller pappa ska väga och kolla PH Värde.) Nu Har jag efterdropp som gör att jag ska kissa ut den gula medecinen.

Men på natten får vi ringa på natt personalen så att dom får fixa kisset.

Och idag har jag varit nere på Lekterapin och lånat en bok:

 Lola Rose! 

Har inte börjat på den än.

Och idag har jag, Mamma, Erica, Pappa & Liiteee Adam (Min storebror) Pusslat. Vi hade inget annat för oss.

Jag tog faktiskt kort på ett pussel jag tyckte det blev så fint!

Kalle Anka Pussel :D

Jag tycker det blev jätte fint :)

Snart ska jag testa äta lite har inte så stor aptit. Vi ska testa äta en värme pizza.

Så jag hoppas jag kan blogga mer! (Vi tror vi kommer hem på Lördag)  

Vi ses!!!

Hejdååå!

Maria  

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Skapa flashcards