Livet efter cancern.

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Maria - 1 januari 2012 20:39

Hejsan detta blir ett snabbt inlägg bara!

Jag ville bara berätta att idag så Hajpade jag min blogg ju, Och det gjorde verklig skillnad! 84 Besökare BARA IDAG!!!!

Jag hoppas jag har fått några läsare som kommer följa bloggen :)

Men det bestämmer inte jag!

Men men, Ska ner och äta strax, har duschat    Tar bara tvål på huvet nu det går as snabbt...

Sen ska vi kolla på film vet inte än vilken det blir.

Jo en sak till er som har cancer: Titta gärna på filmer eller var med era kompisar om ni vill glömma Cancer för en stund :) 

Så får nog gå ner nu 

Ska äta Coco Pops  

Maria      

Av Maria - 1 januari 2012 13:27

Hej. 

Nu har 2011 gått mot sitt slut, och det är 2012.

Jag vill att det ska komma Snö här snart för sen efter Januari får jag nog inget tillfälle för att gå ut och leka i snön, För jag ska Operera benet i slutet av Januari... Jag är skit rädd för det!

Dom kanske typ ska operera ut hela den sjuka delen i mitt ben och jag får en Protes där men jag ska ju fortfarande växa så jag ska oxå få någon grej i benet som jag ska trycka på så växer det lite grann (Skit lite) 


Jo min Syrra Erica, Vill att jag ska skriva om vad jag gör för att inte tänka på min Cancer hela tiden. Det är ju nästan det som pratas om hela tiden här, det är ju ganska jobbigt, Jag spelar Sims 3 på dagarna för då tänker jag inte på Cancern. Och så kan jag läsa en bok, Eller Kalle Anka (Älskar Kalle Anka) Eller något annat. Utav min granne fick vi en pusselmatta och pussel för att sysselsätta oss (Pusslet var typ 1000 delar) (En pusselmatta är där man kan lägga pusslet och sen rulla ihop när man inte vill pussla mer och det går inte sönder.) Jag har inte testat det än men jag tror Erica har. 

På Sjukhusen (Är på 2 olika typ, en tar jag prover och åker in om jag få feber och sånt, och en annan får jag behandlingarna)

Där finns det Lekterapi så man kan gå ner dit och t.ex Pyssla, Spela, Leka, Läsa ganska mycket. 

Men om man inte kan gå ner så kommer dom upp med lite grejer t.ex Pyssel då.


Jo imorgon ska vi åka till ett stort sjukhus (Det tillhör det jag får behandlingarna) Och där ska vi PRATA med han som ska operera mig... 

Sen ska vi hem 1 dag sen ska dit igen (till behandlings sjukhuset) och få behandling DEN GULA    (Stick i fingret) 



Men nu ska jag Hajpa min blogg oxå! :) Hejdå!

Maria   

Presentation


Hej! Jag heter Maria och är 20 år gammal.
Jag har haft osteosarkom, en tumör (cancer) i mitt knä. Nu har jag en invändig protes, all cancer är borta. Jag var sjuk från oktober 2011 till juli 2012. Här uppdateras inte mycket, men bloggen uppdateras ibland

Fråga mig

45 besvarade frågor

Ung cancer shop

  

Detta armbandet har jag köpt på www.ungcancershop.se köp en du oxå! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Språk

Nedräkning


Skapa flashcards